Lamborghini murciélago
Poslední úder Murciélaga
Murciélago přijde o metrák, možná dokonce o 130 kilo.
Hmotnost nižší o metrák a výkon 680 koní pro závěrečnou sérii velkého Lamba. Nejlehčí a nejsilnější verzi svého dvanáctiválcového modelu staví ve spěchu Lamborghini. Stane se koncem příštího roku posledním výkřikem Murciélaga před tím, než ji nahradí její nástupce.
Zdroje ze Sant'Agaty s velkou jistotou tvrdí, že auto bude mít pohon pouze zadních kol, motor dostane více než 650 koní Reventónu a v přímce bude jeho rychlost zdrcující.
Vůz ponese označení SV po vzoru Diabla SV, které rovněž přišlo o pohon všech kol a dostalo výkon navíc. Nové SV ztratí přinejmenším 100 kilogramů z původních 1660 kg LP640. Mluví se dokonce o 130 kg. Pouze absence hnací hřídele k předním kolům a jednoho diferenciálu ušetří okolo 40 kilogramů, zbytku úspor technici dosáhnou díky technikám použitým na Gallardu Superleggera.
S prostorovým rámem svařeným z trubek však bude více problémů. Většina panelů karoserie už totiž karbonových je, hliník najdete jen na střeše a dveřích. Uhlíková vlákna proto přibudou zejména v interiéru. Budou z nich sedadla, tunel převodovky i dveřní výplně. Zde nahradí kůží čalouněné díly jediný kus karbonu s řemínkem místo madla. To ušetří celkem čtyři kilogramy.
Lamborghini také nejspíš vyhodí audiosoustavu Kenwood a zmizí systém vysouvající křídlo. Automobilka nabídne náhradou na výběr dva spoilery - jeden menší a druhý velký a široký. Objeví se kovaná kola, řadit se bude pádly pod volantem, protože e-gear je o dvě kila lehčí než manuál. Gallardo SV bohužel Lamborghini uvést na trh neplánuje.