Jaguar pro Frankfurt: XF
9. 12. 2007
Jaguar pro Frankfurt: XF

Pozdě, ale přece: Britové konečně přicházejí se sedanem, jehož vzhled neodradí všechny zákazníky pod šedesát let.
Server MotorAuthority.com se postaral o pořádné překvapení, když zveřejnil fotografie nového Jaguaru XF, od kterého se nečeká nic menšího než záchrana automobilky.Náhrada za S-Type pokračuje ve směru naznačeném už dvojicí XK kupé a kabriolet. Na poměry značky až výstřední design má přesvědčit potenciální klientelu, že Jaguar nedělá auta pro staré pány s fajfkou a kostkovaným oblekem.
Štíhlý, aerodynamicky efektivní profil zachovává věrnost konceptu C-XF ve větší míře, než jsme pokládali za možné. Všimněte si, jak ladně klesá střecha směrem k víku zavazadlového prostoru. Můžeme jen doufat, že designéři neupřednostnili formu před obsahem a že na zadních sedadlech nechali aspoň trochu místa pro hlavy cestujících.
Také bychom rádi věřili, že komplikovaně zprohýbaná kapota a malá mřížka chladiče budu ve skutečnosti vypadat méně „korejsky“ než na fotografiích. Naproti tomu proporce jsou téměř dokonalé. Podívejte se na obrázky fotografované ze tříčtvrtečního zadního pohledu – žádné jiné auto se čtyřmi dveřmi nevypadá lépe než XF. Ano, počítáme i Mercedes-Benz CLS, proti kterému je nový Jaguar očividně zacílen.
Podle serveru MotorAuthority bude nejvýkonnější provedení v řadě nazvané SV8. Pohánět ho má kompresorem přeplňovaný vidllicový osmáválec 4,2 l o výkonu 313 kW (420 koní). Samozřejmě jde o tutéž jednotku jako v případě sportovního kupé XKR.
A podobně jako XK bude i XF k dispozici rovněž s atmosféricky plněnou verzí stejného motoru, která vyvine 224 kW (300 koní).
Nabídku doplní vidlicový šestiválec 3,0 l (179 kW/240 k) a turbodiesel 2,7 l identické koncepce (157 kW/210 k).
Všechny motorizace budou standardně kombinovány se šestistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou řazením na volantu. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.
Ocelová podlahová plošina nese přední lichoběžníkové a zadní víceprvkové zavěšení z S-Type, což nepovažujeme za důvod k obavám – podvozek tohoto sedanu patřil k nejpříjemnějším ve své třídě. Hmotnost 1842 kg (v případě SV8) není z nejnižších, přestože konstruktéři použili na mnoha místech slitiny hliníku a hořčíku.
Mateřský Ford jistě nebude s uvedením XF na trh zbytečně otálet. Automobilka potřebuje nové zákazníky jako sůl a poptávka po XF by mohla příznivě ovlivnit cenu Jaguaru, pro který Ford v současné době hledá kupce. Oficiální premiéra je každopádně stanovena na frankfurtský autosalon.