Brabus S V12 S Biturbo: 730 koní!
10. 12. 2007
Brabus S V12 S Biturbo: 730 koní!
Parametry dvanáctiválcového Mercedesu třídy S v úpravě firmy Brabus doslova berou dech.
Firma Brabus má mezi úpravci Mercedesů vynikající zvuk a na ženevském autosalonu představí skutečnou lahůdku - luxusní limuzínu, vycházející z Mercedesu S 600.
Dvanáctiválec Brabusu S V12 S Biturbo dostal speciální klikovou hřídel, kované písty, optimalizované sací a výfukové kanály v obou hlavách válců, čtyři speciální vačkové hřídele, větší turbodmychadla, efektivnější chladicí systém, výkonný výfukový systém se čtyřmi koncovkami a přeprogramovanou řídicí elektroniku. Objem motoru se zvýšil z 5,5 na 6,3 litru. Výsledek je fantastický: motor dosahuje výkonu 730 koní v 5100 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 1320 Nm ve 2100 otáčkách, ten je však elektronicky omezen na 1100 Nm.
Extrémně výkonný motor dělá z tohoto auta nejrychlejší limuzínu světa srovnatelné velikosti. Brabus S V12 S Biturbo zrychluje na 100 km/h za pouhé 4 sekundy, na 200 km/h již za 11,9 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. O přenos výkonu na zadní kola se stará pětistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál, jemuž jeho úděl asi nikdo nezávidí.
Vzhledem k dosahovaným rychlostem se museli specialisté Brabusu zaměřit také na aerodynamiku. Nový přední nárazník omezuje vztlak přední nápravy a velkým otvorem uprostřed je přiváděn vzduch k motoru a brzdám. Nový je i zadní nárazník se čtveřicí výfuků, v němž je stejně jako v prazích zabudováno bodové osvětlení LED.
Nabídka litých kol Monoblock zahrnuje průměry 20 a 21 palců, přičemž z testů vyšly jako ideální volba pneumatiky Yokohama a Pirelli v rozměrech 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR 21 na zadní nápravě. Výkonný brzdový systém disponuje dvanáctipístkovými předními třmeny s kotouči průměru 380 mm, vzadu jsou pak šestipístkové s kotouči 355 mm.
V luxusním interiéru Brabusu S V12 S Biturbo najdeme nejjemnější kůži Mastik a Alcantaru a mnoho doplňků podle individuálních požadavků zákazníků.
Dvanáctiválec Brabusu S V12 S Biturbo dostal speciální klikovou hřídel, kované písty, optimalizované sací a výfukové kanály v obou hlavách válců, čtyři speciální vačkové hřídele, větší turbodmychadla, efektivnější chladicí systém, výkonný výfukový systém se čtyřmi koncovkami a přeprogramovanou řídicí elektroniku. Objem motoru se zvýšil z 5,5 na 6,3 litru. Výsledek je fantastický: motor dosahuje výkonu 730 koní v 5100 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 1320 Nm ve 2100 otáčkách, ten je však elektronicky omezen na 1100 Nm.
Extrémně výkonný motor dělá z tohoto auta nejrychlejší limuzínu světa srovnatelné velikosti. Brabus S V12 S Biturbo zrychluje na 100 km/h za pouhé 4 sekundy, na 200 km/h již za 11,9 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h. O přenos výkonu na zadní kola se stará pětistupňová automatická převodovka a samosvorný diferenciál, jemuž jeho úděl asi nikdo nezávidí.
Vzhledem k dosahovaným rychlostem se museli specialisté Brabusu zaměřit také na aerodynamiku. Nový přední nárazník omezuje vztlak přední nápravy a velkým otvorem uprostřed je přiváděn vzduch k motoru a brzdám. Nový je i zadní nárazník se čtveřicí výfuků, v němž je stejně jako v prazích zabudováno bodové osvětlení LED.
Nabídka litých kol Monoblock zahrnuje průměry 20 a 21 palců, přičemž z testů vyšly jako ideální volba pneumatiky Yokohama a Pirelli v rozměrech 255/30 ZR21 vpředu a 285/30 ZR 21 na zadní nápravě. Výkonný brzdový systém disponuje dvanáctipístkovými předními třmeny s kotouči průměru 380 mm, vzadu jsou pak šestipístkové s kotouči 355 mm.
V luxusním interiéru Brabusu S V12 S Biturbo najdeme nejjemnější kůži Mastik a Alcantaru a mnoho doplňků podle individuálních požadavků zákazníků.