BMW X6
9. 12. 2007
BMW X6
Ve Frankfurtu bylo odhaleno nové SUV z Mnichova - a je to hybrid! Tedy, je a není. Mnichovští totiž pro Frankfurt připravili rovnou dvě různé X6.
Napřed si ujasněme jednu věc: mělo by nás zajímat, že BMW hovoří o své nové X6 výhradně jako o „konceptu“? Nemělo. Ani trochu. Při pohledu na tmavé auto je i v přítmí výstavní haly očividné, že se díváme na kus připravený k sériové výrobě. Naprosto chybí veškeré výstřelky, světla a maska z X5 hovoří víc než jasně a dokonce ani ta kola nevypadají moc koncepčně.BMW se tedy skutečně odvážilo vyrukovat s křížencem auta kategorie SUV a čtyřmístného kupé. Vzad klesající střecha nenechá nikoho na pochybách, že dlouhánům na zadních sedadlech nebude do zpěvu. Aspoň se ale nebudou tísnit v oblasti loktů – dvě oddělené sedačky s docela výrazným anatomickým tvarováním dopředu řeší dilema, zda naložit i pátého kamaráda.
Až X6 dorazí začátkem následujícího roku do showroomů BMW, bude mít jako první sériové auto z Mnichova aktivní pohon všech kol Dynamic Performance Control. Poměrně obsáhle jsme o něm referovali v minulosti, nebudeme se tedy opakovat a raději vám nabídneme odkaz.
O motorech pro X6 se automobilka ve Frankfurtu nijak nešíří, ale nedá moc práce vydedukovat, že když tenhle crossover sdílí většinu „neviditelných“ součástí s X5, po stránce motorů na tom nebude jinak. Na sto procent počítejte s vidlicovým osmiválcem 4,8 l a turbodieselem 3,0 l.
Následovat však budou i další alternativy. Naznačuje to koncept X6 Active Hybrid, představený ve Frankfurtu společně s „neaktivní“ verzí. Hybridní ústrojí, vyvinuté ve spolupráci s jinak konkurenčními skupinami General Motors a Daimler, se od jiných benzíno-elektrických řešení liší integrací celé „elektrické“ části do převodovky. Každý z dvojice elektromotorů může pomáhat při akceleraci, dobíjet baterii nebo roztáčet svůj protějšek. Vyznat se v tom snaží elektronicky řízená převodovka ECVT s plynule měnitelným převodem.
Samozřejmě nabízí volbu z předvolných „stupňů“, ale můžete vybírat také ze dvou jízdních režimu. Jeden je určen pro nízké rychlosti, například ve městě, zatímco druhý, vysokorychlostní, najde uplatnění hlavně na dálnicích.
Technologie z BMW X6 Active Hybrid je údajně navržena tak, aby ji v budoucnu bylo možné přizpůsobit i pro další modely mnichovské automobilky.